Možná jste si někteří všiml, že mezi předposledním závodem Europa Truck Trial v Thiembronne a posledním závodem v Crailsheimu byl časový rozestup pouhých pět dnů. Těchto pět dnů využil náš klub k cestování po Evropě, nyní si můžete přečíst krátký článek, jak to vypadalo.
Tohoto výletního týdne se účastnil Tomáš Pražák, Ondřej Vodička s manželkou Danou Vodičkovou a s dětmi Bárou a Eliškou, dále pak František Pražák (otec Tomáše a hlavní sponzor klubu) a Vojtěch Kotous (já).
Předposlední závod v Thiembronne (Francie) se odehrával poblíž francouzského přístavu Calais. Přístav byl nějakých 60km od depa, takže předem se na internetu objednaly lodní lístky a v pondělí ráno po závodech se vyjelo směr Calais, nalodění na trajekt a směr Anglie. To byl hlavní cíl.
Cesta do Anglie
Především Tomášovi dělal ranní odjezd v pondělí problém, ale na tuto jeho vlastnost už jsou všichni zvyklí. Koneckonců všichni zúčastnění to dospávali ještě během cesty do přístavu. Kromě Ondřeje, který si vzal na starost řízení a mně, jelikož jsem zařizoval přepravu trajektem a měl jsem se údajně se všemi dorozumět. Plavba trajektem vyšla suprově a za cenu pro osobní auto musím konstatovat, že i velice levně.
Po příjezdu do Anglie se prvních pár křižovatek a kruhových objezdech Ondřej učil řídit vlevo, ale po chvilce to šlo už v celku hravě. Ten den jsme chtěli hlavně dojet do kempu, kde jsme chtěli následně strávit noc. I to vyšlo suprově a za celkem rozumnou cenu. Toho dne jsme ještě navštívili město Tonbridge, kde se účastníci poprvé seznamovali s anglickou kulturou života. Někteří byli velice překvapení, že právě Angličané až tolik nedbají o své domy.
Druhý den (úterý 2.9.2012) byl hlavním cílem Londýn. Během úterního dopoledne se vyrazilo na okraj Londýna, kde se přesedalo do Doubledeckeru a jelo se do centra Londýna. Vystoupili jsme na Hyde Park Corner a šli jsme směrem k Buckinghamskému paláci, Trafalgar Square, Big Ben a London Eye. Londýn většinu výpravy moc nenadchl a ve večerních hodinách se jelo zpět do Francie.
Obyčejná cestovní středa
Středa byla věnovaná přemístění se z Francie do Německa. Konkrétně jsme zamířili do Sinsheimu, kde jsme měli v plánu následující den návštěvu místního technického muzea. Během této cesty se nedělo nic neobvyklého. Za zmínku možná jen stojí, jak smradlavá je Belgie!!!
Technické muzeum Sinsheim
Na čtvrtek se těšila hlavně ta pánská část klubu. Technické muzeum Sinsheim bylo něco, na co se všichni těšili už od začátku. V Sinsheimu s námi byli i Bohumír Čáp s Danou Zemkovou a jejich pomocníci Jiří Javůrci z Racing Team Avia Future, takže páni řidiči Tomáš s Bohoušem vše rozebrali (slovně a myšlenkově) do posledního šroubku. Mohl bych teď psát o tom, co vše je zde vidět, to by však tento článek měl asi tisíce slov a milion znaků, proto to zkrátím, doporučujeme Vám všem si udělat čas a jet se do tohoto muzea podívat. Cena vstupu není nijak předražená (v Čechách bychom to zvládli určitě za víc 😉 ). Tomáš se zde také přesvědčil že, lézt na atrakci, která je do 90kg se zase tak moc nevyplácí, když tuto hodnotu přesahujete, ale aspoň si tak shladil záda, že Tome? 😀
Ještě ten den (čtvrtek) jsme dojeli do depa v Craislheimu. Tentokrát s menším prohřeškem. Tento prohřešek představovalo 920kg, které nám s ochotou navážili němečtí policajti navíc. Byli jsme hold o necelou tunu přeložení. Je vidět že němečtí policajti jsou znalý, protože ani Tomášova výmluva, že je to sportovní a odlehčený Unimog, nepomohla a se slovy německého policajta: „Já vím, kolik váží Unimog,“ Jsme na váhu stejně jeli. Aspoň že němečtí policajti nedávají pokuty podle vzhledu, ale podle toho kdo co provedl, což by se u nás jen tak nestalo.
Jak týden pokračoval dál, už všichni víte z rekapitulace posledního závodu. Ti z Vás, co jste si jí ještě nepřečetli, si jí můžou přečíst ZDE, ať jsou také v obraze. A jaké jsou vaše zkušenosti s německou policií a cestováním po Evropě celkově?
Dále se můžete těšit na:
Důvod proč se neúčastníme posledního závodu v Kladně
Druhá česká posádka na Europa Truck Trial
Jak vypadal poslední závod Českého Truck Trialu
Čtěte také: