Předposlední červencový víkend (20.7 – 21.7) se v německém Gröningenu konal již čtvrtý závod Europa Truck Trial 2013. Na závodě bylo opravdu velké horko a to nejen díky letnímu počasí. Přes všechny překážky však dokázala naše posádka navázat na úspěch z loňského roku.
Ještě den před samotnými závody, tedy v pátek 19.7, se konala schůze posádek a vedení Europa Truck Trial, kde se diskutovalo o novém bodovacím systému, který se v letošní sezóně „testuje“. Prakticky jediný, kdo vznesl oficiálně nesouhlas s tímto systémem (rozdělení automobilů podle počtu náprav) byl náš klub a druhý český tým Racing Team Avia Future. Z dalších zahraničních posádek se připojil pouze německý tým 4×4 Aupitz II. Ostatní týmy oficiálně nevyjádřily svůj nesouhlas, i když je u některých známo, že s novým bodovým systémem také nesouhlasí.
Loňský rok propršený, letos rozpálený Gröningen
Loňský rok prakticky celý závod doprovázel neustálý déšť a k večeru se vždy připojila bouřka. To samé se nedá říct o letošním počasí. Vysoké teploty stěžovaly závody nejen posádkám, které musel vydržet extrémní horko v kabinách vozů, ale také divákům a všem zúčastněným. Díky teplu, které v Gröningenu panovalo již delší dobu, byl hliněný povrch velmi sypký a některé výjezdy byly pro posádky náročné.
V sobotu se jezdilo tradičním způsob tak, jak jsme již zvyklí. Vytvořilo se několik skupin složené posádkami z několika kategorií. Naší skupinu vytvářely posádky z kategorií S1, S2, S4 a S5. První závodní den sice nepřinesl žádné převrácení, ale i tak dokázaly některé sekce pěkně potrápit. Nejhorší byla sekce s vodou a rákosím, kde byla hloubka vody a bláta zrádná a posádky zde získávaly nejvíce trestných bodů. Nutno dodat že některé posádky jezdily až do půl deváté večer, což bylo velmi vyčerpávající.
V neděli zase trochu jinak
Na druhý závodní den, přišli pořadatelé se změnou, kterou vymysleli na základě schůze z pátku. Spojili všechny vozy z kategorií S1, S2 a S3 do jedné velké skupiny a tato skupina se následně rozdělila na několik menších kategorií, aby všechny posádky stihly odjezdit nutný počet sekcí. V naší skupině se objevil jeden Unimog z kategorie S1, druhá česká posádka Racing Team Avia Future a další Unimog z kategorie S3. Všichni byli zvědavý na souboj o první místo, do kterého se zapojila naše posádka, druhá česká posádka a německá posádka právě z kategorie S3 Team Heidenreich. Do tohoto boje ještě na dálku zasahovala druhá německá posádka z 4×4 Aupitz II týmu. Vítězem se nakonec stala naše posádka, Tomáš Pražák a Ondřej Vodička (v novém bodovacím systému). Na závodě však vyhlásili za vítěze 4×4 Aupitz II tým. Bohužel až po vyhlášení se přišlo na to, že pořadatelé udělali chybu ve sčítání bodů a první místo patří nám.
Tomáš Pražák s Ondřejem Vodičkou tak obhájili vítězství z loňského roku a to jak podle nového bodovacího systému, tak i podle starého bodovací systému.
Výsledky podle nového bodovacího systému
místo | název týmu | trestných bodů celkem |
1. | TT klub Lom (neoficiálně) | – |
2. | 4×4 Aupitz II (neoficiálně) | – |
3. | Racing Team Avia Future (neoficiálně) | – |
4. | není oficiálně známo | – |
5. | není oficiálně známo | – |
6. | není oficiálně známo | – |
7. | není oficiálně známo | – |
8. | není oficiálně známo | – |
9. | není oficiálně známo | – |
10. | není oficiálně známo | – |
Výsledky podle starého bodovacího systému
místo | název týmu | trestných bodů celkem |
1. | TT klub Lom | 813b. |
2. | Racing Team Avia Future | 921b. |
3. | MSC BlackMog | 2364b. |