I letost se podařilo Tomášovi Pražákovi a Odřeji Vodičkovi vyhrát titul mistra Evropy v seriálu Europa Truck Trial. Jak však probíhala cesta za obhajobou titulu z loňského roku vám poodhalí těchto pár řádků.
Europa Truck Trial začal již tradičně ve francouzském městečku Montalieu, které leží hned vedle řeky Rhone. Prostředí je zde přímo nádherné. Začátky alpského pohoří pod kterýmy se točí již zmiňovaná řeka Rhone je nádherný pohled pro oči a vše doplňuje tipycké francouzské městečko. Uprostřed toho všeho se skrývá lokalita jako stvořená pro truck trial. Vysušená půda doplněná „většími kamínky“ je vždy výborně upravená pro „napíchání“ branek a vytvoření sekcí. Ale k samotnému závodu. Tomáš s Ondrou zde vyhráli a dali tak všem najevo, že titul z minulé sezóny jim právem patří. Závod probíhal podle představ týmu. Všechny však zarazil a zesmutněl úraz Radovana Švandy z druhé české posádky, jejímž řidičem je Bohumír Čáp.
Další závod se konal v německém Crailsheimu. Dá se říct, že to byla náhrada loňského Osnabrücku. I v tomto případě se jednalo o kamenolom, takže to byl opravdu velice težký a tvrdý závod. Zde už Unimog lomské posádky schytal pár tvrdých ran od kamení a posádka tak skončila na čtvrtém místě. Byl to však druhý závod a Tomáš s Ondrou netrpělivě očekávali třetí závod v pořadí.
Třetí závod se konal v holandském Emmenu. Lokalita vypadala velice mírumilovně. Jednalo se o motokrosovou trať a všichni si říkali jestli je vůbec možné vytvořit na této trati takový terén, aby tyto závody vůbec vypadaly jako truck trialové a né plácání se v loužích. Dokonce i při úvodní rozpravě prvního dne vedení evropského truck trialu oznámilo posádkám, že je to odplata za loňský Osnabrück, který byl opravdu tvrdý a že zde nemusí mít strach o zníčení svých vozů. Holandská půda však překvapila všechny a výsledky nebyly do poslední sekce jasné. Nejvíce však doplatil na nevyspytatelnost Tomáš s Ondrou právě v poslední sekci, když zajížděli pomaličku do vody. Asi první tři metry měli vodu tak do půli kol, ale najednou se pohnuli o další dva metry a Unimog se ponořil do vody, tak že koukala jen kabina a pár posledních centimetrů korby. V Holandsku skončili mistři Evropy na čtvrtém místě a nálada byla pochmurná. Vzdávat se však v polovině seriálu je naprostá hloupost a tým se přesunul na německý Nürburgring.
Německý Nürburgring byl v pořadí čtvrtý závod a na rozdíl od Emmenu zde posádky znaly terén a nemohl je jen tak překvapit. I tak ale byla k vidění „budka“. O první se postaral Christopher Kaßen se svým spolujezdcem Berndem Kaßenem, kteří byli hlavními konkurenty našeho českého týmu až do posledního závodu. Christopher předvedl nádhernou piruetu se svým Unimogem a ustlal si mezi kamení do nürburgringské hlíny. Celkově se Tomáš s Ondrou umístili na druhém místě. První místo v kategorii S2 obsadil Rolf Kampf, který se zapojil pouze do jednoho závodu z celého seriálu a nemusel tak řešit případné následky poškození na voze a mohl tak jezdit ve stylu své bláznivé jízdy.
Dál už zbývaly jen poslední dva závody, které na sebe navazovaly. První z nich se odehrával v rakouském Voitsbergu. V této lokalitě byl původně povrchový důl na těžbu černého ulí a je známé, že zde často přší. Místní počasí se projevilo ve své vší síle a dešťové srážky zde byly celý víkend. Povrch byl díky těmto podmínkám rozmáčený a nikde byste nenašli kousek suché půdy. Na tetnto závod však lomská posádka měla připravené nové pneumatiky, které pomohly našim klukům vyhrát a dopřály jim možnost obhájit evropský titul v posledním závodě.
Poslední závod byl jako již minulý rok v maďarském Lakiteleku. Mísntí křoví a stromy se kácely vždy, když nějaký soutěžní vůz vjel do sekce. Tomáš s Ondrou si však s těmito podmínkami dokázali poradit a vybojovali zde první místo, díky kterému obhájili evrospký titul z loňského roku a mohou si tak připsat na svůj účet další úspěch – Mistři Evropy 2010 v kategorii S2. Po tomto závodě následovaly bujaré oslavy, které si celý tým právem zasloužil.
Jedna sezóna skončila, ale další začíná v květnu následujícího roku v rakouském Kitzbühelu. Do této doby se tým musí připravit a nabrat nové síly.
Pro přesměrování do fotogalerie klikněte ZDE.