VojtechKotous Datum: 23. 10. 2012

Neboli česká bestie mezi Unimogy v kategorii S2!

Na našich stránkách jste si mohli všimnout rubriky „závodní vůz“ a v této rubrice najít krátký technický popis o našem závodním Unimogu. Vzhledem k tomu, že zima je dlouhá a na první závod v nadcházejícím roce si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Rozhodli jsme se, že Vám v podobě seriálu představíme i další trucky, které jsou k vidění jak na českém, tak i na evropském truck trialu.

.

.

Na co se můžete těšit?

Smyslem každého dílu bude především představení vozu po technické stránce. Hlavními údaji bude výkon vozu, objem motoru a přehled všech možných úprav, které na daném voze jsou. Nyní už však k prvnímu dílu.

Avia 4×4 – česká bestie 

První díl tohoto seriálu věnujeme českému vozu Avia 4×4, která obstojně zdolává své soupeře, čili převážně Unimogy 416 a jejich posádky. 

S vozem jezdím Bohumír Čáp společně s Danou Zemkovou pod Racing Team Avia Future. Bohumír Čáp stojí také za zrodem tohoto výborného vozu, který kompletně předělal. Samozřejmě v mezích, které povolují pravidla truck trialu. Původně se však jednalo o předváděcí vůz pro českou armádu.

Důležité roky o voze

Do současné podoby se Avia vyvíjela 14 let, takže to už musí být také někde vidět. Na samotném vývoji se podílel jednak Bohumír Čáp a dále Radovan Švanda s Rostislavem Vackem. Všichni tři zmiňovaní v roli konstruktérů. Na stavbě tohoto vozu se podíleli i další Bohumírovo kamarádi. Samotný vůz byl vyroben v roce 1999.

Motor a výkon

V této upravené Avii je čtyřválec o obsahu 3,990 litrů, který má nyní výkon 125kw. V minulosti měl však výkon nižší, konkrétně 106kw, 98kw a také i 66kw. Původní krouticí moment činil 480Nm, nyní je nastaven na hodnotu 710Nm při 1100 otáčkách.

Spojka a převodovka

Původní spojka na voze byla originální Avia, vzhledem k tomu, že nepřenesla tak vysoký krouticí moment, musela být vyměněna za spojku Camins Avia, která má větší průměr. V minulosti byla na voze umístěna pětistupňová převodovka Praga, kterou později Bohumír Čáp vyměnil za šestistupňovou převodovku rovněž značky Praga. Přídavná převodovka je původní.

Podvozek

Nápravy na „české bestii“ jsou původní, avšak zadní poloosy jsou vyrobeny v rámci technologie a materiálů pro WRC. Přední náprava je téměř původní, pouze kola sestupu jsou silnější a z lepšího materiálu. Celý podvozek je na vzduchových měších a tlumiče jsou dvojčinné z Tatry 815 pro rally.

.

.

Odlehčení

Původní kabina A31 byla vyměněna za novější D100, kterou dodal přímo výrobní závod pro propagaci celé značky. V rámci odlehčení se například vyměnili 75kg těžká sedadla za sportovní závodní sedačky s hmotností 18kg. Dále se pak vyměnili původní dveře o hmotnosti 76kg za karbonové 12kg ze závodního tahače Buggyra. Celkově se váha z původních 4 680kg snížila na 4 040kg.

.

.

.

Tak co říkáte na tuhle nadupanou Avii? Chtěli by jste se svézt? A jak se Vám líbil celkově první díl tohoto seriálu? 

Dále se můžete těšit na:

Truck Trialové trucky II. – druhý český Unimog

Rozhovor s Tomášem Pražákem

Truck Trialové trucky III. – Unimog, který nezná limity

Čtěte také:

Jak dopadl Unimog po sezóně

Velká fotogalerie Truck Trial 2012

Jaký byl závod v Kladně

 

Přidat komentář

You must be logged in to post a comment.