VojtechKotous Datum: 3. 10. 2011

Sezóna 2011 je definitivně za námi. O prvním říjnovém víkendu (1.-2.10.) se jel poslední závod českého truck trialu v Kladně. Jelo se v místní štěrkovně, která je již známá tím, že se zde pořádají závody offroadů. Sekce byli postaveny jak v samotné štěrkovně, tak i na její druhé straně, kde byla jen měkká hlína, sráz a to nejhorší – stromy. Stromy, které ovlivnili náš výsledek, ale k tomu se dostaneme. 

Závod začal jako každý jiný kolem desáté hodiny v sobotu dopoledne. Zajímavostí tohoto závodu bylo, že naší kategorii (S2) doplnili naši soupeři a kolegové z Německa. Konkrétně Patrick Töpfer a Jörg Grafe, který dříve jezdil Europa Truck Trial za BlackMog s Unimogem a byl jedním z našich největších konkurentů v roce 2009 a 2010. Na tomto závodě byl však v roli navigátora. Na této posádce bylo vidět, že jí tvoří opravdu kvalitní jezdci. I přesto, že byla vytvořena jen pro tento závod, dokázali němečtí soupeři vyhrát. Nepříjemností tohoto závodu byl fakt, že díky velkému množství posádek (osm) se sekce odjezdily pomalu. Za první den se stihly čtyři a v neděli už jen tři.

V posledním závodě šlo však o boj kdo získá republikový titul, jelikož celkové pořadí bylo velice vyrovnané a nevědělo se kdo si titul odveze. Boje se účastnili tři posádky. Naše (Tomáš Pražák, Ondřej Vodička), Bohumír Čáp s Danou Hlínovou (Team Avia Future) a Jan Šebor s Jiřím Lhotou (CB-Destrukce Team). Všechny tři posádky prokazovali svojí kvalitu, ale pak přišla poslední sobotní sekce, kde nad námi vyhrála smůla. Jednalo se o sekci, kde z poloviny byly právě zmiňované stromy. Tomáš s Ondrou se rozhodli, že projedou mezi nimi a ušetří tak trestné body. Vše vycházeli tak jak Ondra říkal. Tomáš s Unimogem najel na stromy, které se pod ním zlomily, vypadalo to, že už vše vyjde, ale pokazili to dvě věci. Ta první byla odvětrávací šachta ve prostředku sekce, která byla ohraničená páskou a ta druhá šestimetrový strom, který se zarazil mezi kabinu a přední nárazník. V pravidlech je jasně řečeno, že posádka zodpovídá za všechna „trčící“ předměty ze svého vozu a tudíž, když se naši kluci dotkly špičkou stromu o ohraničenou šachtu, byli diskvalifikováni a připsali si obrovské množství trestných bodů. Před námi již v této sekci byl diskvalifikován Jan Šebor s Jiřím Lhotou a další dvě posádky z této sekce nevyjeli. Bodový postih byl tak veliký, že nebylo možné dohnat Bohumíra Čápa, který v této sekci získal obrovský náskok. Další věcí proč se Tomáši s Ondrou nepodařilo dohnat Čápa byla nenáročnost ostatních sekcí, tudíž nemohl Čáp udělat prakticky žádnou chybu, kde by nabral podobný bodový postih jako my a další faktor byl čas. Jedna sekce se jela okolo dvou hodin a proto se jich nejelo více.

Na posledním závodě jsme nakonec skončili na pátém místě, ale celkově jsem v českém truck trialu skončili na místě prvním a získali tak historický titulový double (Původně bylo napsáno, že jsme skončili na místě druhém a stali se tak vícemistry 2011 v českém truck trialu. To však nebyla pravdo. Objasnění této chyby je věnován následující článek Mistři republiky 2011, aneb kde se stala chyba). K evropskému titulu jsme si tak připsali mistra republiky 2011. Doufáme že jste s našimi úspěchy v letošním roce spokojeni a že i nadále zůstanete našimi fanoušky. Závody pro tento rok definitivně skončili a celý tým se jistě těší na zasloužilý odpočinek. Příprava na novou sezónu začne přibližně v lednu, o jejímž průběhu Vás budeme informovat prostřednictvím našich internetových stránek. Do této doby můžete sledovat náš web, kde budou postupně zveřejňována videa, fotografie a zajímavosti, které se nestihli zveřejnit během sezóny. Je toho celkem dost, takže se máte na co těšit.

Truck Trial klub Lom u Tachova

Comments are closed.