VojtechKotous Datum: 2. 7. 2015

Poslední červnový víkend (27. – 28.6. 2015) se opět nesl ve znamení truck trialu, tentokrát v Černuci u Velvar. Tento závod byl již čtvrtým závodem letošního ročníku českéhu truck trialu a naší posádce se doslova lepila smůla na kola. Jak tento závod dopadl? A jak probíhal?

V Černuci u Velvar se jelo poprvé minulý rok. Místní pískovna je pro truck trial jako stvořená! Nechybí zde sjezdy, výjezdy a ani pořádné náklony nebo náročný terén. Právě terén nejvíce potrápil naší posádku, která na tomto závodě skončila na 4. místě. Nebudeme však předbíhat a vezmeme to postupně.

Pořádání společně s TTCD

Oproti ostatním závodům byl tento odlišný tím, že se pořádal společně s  německým mistrostvím za kterým stojí organizace TTCD (Truck Trial club Deutschland). Návštěvníci tak mohli vidět i zahraniční posádky a jejich závodní vozy, které bývají skvěle upravené a po technické stránce dokonalé. Už tak „skvělé“ ovšem nebylo rozdělení do skupin od organizátorů. Před zahájením závodu se rozhodli, že spojí společně kategorii S1 a S2 dohromady a následně tuto velkou skupinu rozdělí na dvě malé. Ve výsledku byly opět dvě skupiny, s téměř stejným počtem posádek. Nevýhodou tohoto rozhodnutí bylo, že se soutěžní sekce rychle měnily tím, jak se v nich střídala auta a posádka, která do soutěžní sekce vjížděla jako poslední (z dané kategorie) měla většinou úplně jiné podmínky, než ta posádka, která vjížděla do soutěžní sekce jako první. Další nevýhodou je i to, že je potřeba ve stejný den odjet stejné sekce v obou dvou skupinách, aby se během noci nezměnil terén v sekcích (především kvůli dešti) a posádky měly aslespoň v tomto směru stejné podmínky. Bohužel na konci prvního závodního dne se závod dostal přesně do stavu, kdy byly odjeté první sekce a obě dvě skupiny se měly prohodit a odjet druhé sekce. Dojetí sekcí však neumožnila organizace z českého truck trialu, když hlavní komisař závodu zakázal odjet poslední sekce kvůli času. Toto jednání je opravdu k zamyšlení, zvláště když se v celé lokalitě ještě nacházelo dostatek diváků a bylo lehce po 18 hodině. Naštěstí přes noc nepršelo a sekce zůstali stejné.

Truck Trial Černuc 2015_38

Rozdělování trestných bodů jak na běžícím páse

Nyní však k samotným závodům. Oproti jihlavskému závodu, který byl ve znamení pouze pár bodových rozdílů (jeho rekapitulaci si můžete přečíst zde), byl závod v Černuci opravdu pravý opak. Hned od začátku si začaly posádky připisovat trestné body v řádech stovek a v podobném duchu pokračoval celý závod až do neděle. Díky tomu se i velmi často měnilo průběžné pořadí, především od druhého místa níže. Jedinou vyjímkou byl Václac Kabourek s Tomášem Vybíhalem, kteří od začátku až do konce vedli a celý závod s převahou ovládli.

Hned z rána nejprve chyboval Bohumír Čáp s Kateřinou Ventlukovou, kteří se svou závodní Avií najeli moc rychle do jedné z branek a udělali zbytečnou chybu. Z první sekce tak vyjížděli se 113 trestnými body. Pro představu o jak velkou chybu se jednalo může posloužit výsledek naší posádky, která v této sekci nasbírala 23 trestných bodů. Stát se toto v Jihlavě, tak je možné říct, že je Čáp s Ventlukovou vyřazený z celého závodu. Opak byl však pravdou a celkově tato posádka skončila na druhém místě. Mezi tím, co Čáp doslova prolétnul první sekci, Petr Kuncz s Danielem Králíkem zažívali akrobatické kousky ve svém Unimogu, když ho nejprve převrátili na bok a následně se jim o svah na kterém leželi podařilo vrátit vůz zpět na kola. Manévrh to byl skvělý, bohužel se špatným koncem, jelikož se při vracení na všechna čtyři kola dotkli ohraničení sekce a museli z ní být podle pravidel vyřazeny.

Truck Trial Černuc 2015_35

Během dopoledne se naší posádce dařilo a prakticky se držela na průběžném druhém místě a Václav Kabourek ještě neměl tak velký bodový náskok. To se však změnilo po rychlé obědové pauze, po které přišla na řadu sekce s velmi náročnými brankami. Další nevýhodou pro Tomáše a Ondru bylo i pořadí. Opět do tak náročné sekce vjížděli jako první a nevěděli, co přesně od daných branek mají čekat. Sekce pro nás nedopadla vůbec dobře. Dvě branky nám byly napočítané jako neprojeté a v kombinaci s dalšími trestnými bodamy za zlomení, dotyky a změny směru vyjížděl Tomáš s velkou náloží trestných bodů. Poslední sekce v sobotu již byla v poklidném tempu. Jedinou nepříjemností pro všechny posádky bylo rozhodnutí hlavního komisaře, o kterém jsme psali výše.

Nedělní bahení lázně pro Unimoga

Závod pokračoval ve stejném stylu i v neděli. Stovky trestných bodů se udělovaly už od první sekce, kde se bohužel trestné body připisovaly naší posádce. V první nedělní sekci se nacházelo bláto, které na první pohled sice nevypadalo náročně, ale už během soboty doslova utopilo posádku z CB Destrukce Team. Za tímto blátem byla umístěná brána. Bylo tedy možné se buď vyhnout blátu a zlomit tyčku zadním kolem nebo se pokusit zajet bránu co nejlépe s tím rizikem, že když se to nepovede, tak s největší pravděpodobností skončí auto v bahně a bude muset být vytaženo. Tomáš s Ondřejem si vybrali druhou variantu, která bohužel nevyšla a Unimoga podobně jako Jan Šebor s Jiřím Lhotou zakopali do bahna tak, že celýpodvozek zmizel.

Truck Trial Černuc 2015_26

Díky tomuto nepovedenému manévru bylo jasné, že tento závod nebude patřit k těm, kde si připíšeme místo na stupňích vítězů. Zbytek neděle už nepřinesl nic zásadního a posádky zajížděly jednotlivé sekce s podobnými výsledky. Nenaskytla se tedy již žádná možnost, jak první tři posádky dotáhnou a vylepšit výsledek. Nakonec naše posádka skončila na čtvrtém místě.

Výsledky Truck Trial Černuc u Velvar 2015

   Pořadí      Posádka       Řidič/Navigátor    Vůz
 1.  260  Václav Kabourek/Tomáš Vybíhal  Mercedes-Benz Unimog 
 2.  206  Bohumír Čáp/Kateřina Ventluková  Avia A31D 
 3.  230  Jan Šebor/Jiří Lhota  Mercedes-Benz Unimog
 4.  214  Tomáš Pražák/Ondřej Vodička  Mercedes-Benz Unimog
 5.  243  Tomáš Novotný/Jiří Zdobinský  Mercedes-Benz Unimog
 6.  242  Petr Kunz/Daniel Králík  Mercedes-Benz Unimog

 

Fotografie Truck Trial Černuc u Velvar 2015

Přidat komentář

You must be logged in to post a comment.