V polovině července (14. a 15. 6.) proběhl již třetí závod Českého Truck Trialu. Tento závod se konal v nové lokalitě a není tedy divu, že závodní posádky, včetně té naší, očekávaly, co jim nový lom přinese. Pro náš tým tento závod znamenal druhé vítězství v řadě a další důležité body v celkovém pořadí.
Závod v lomu Mikulovice u Kadaně byl spolupořádán dvěma organizacemi. Jednalo se o společný závod Českého Truck Trialu a německého TTCD (Truck Trial club Deutschland). Německé posádky nahradily české posádky, které nedorazily především kvůli vzdálenosti z Moravy nebo kvůli technickým závadám na voze. Z diváckého pohledu však bylo na co koukat a to především díky netradičním posádkám. Celé závody doplňovalo větrné, ale naštěstí slunečné počasí.
Spojení kategorií a zkušená jízda
Bohužel v naší kategorii (S2) se jelo ve stejném složení, jako na druhém závodu v Mohelnici u Olomouce. Konkrétně se tedy závodu účastnila naše posádka (Tomáš Pražák/Ondřej Vodička) a posádky Bohumír Čáp/Kateřina Ventluková (Racing Team Avia Future) a Jan Šebor/Jiří Vopalecký (CB Destrukce Team). Stejné množství posádek obsahovala i kategorie S1, kterou tvořily pouze německé posádky. Právě kvůli nízkému počtu posádek u obou kategorií došlo ke spojení. Celkově tak závody probíhaly v pomalejším tempu, než například v již jednou zmiňované Mohelnici.
První závodní den Tomáš Pražák a Ondřej vodička předváděli velmi kvalitní a zkušenou jízdu. Navrch měli zejména v těch sekcí, kde byly více nebezpečné a adrenalinové brány. Naopak soupeři vyhrávali ty sekce, které byly spíše „motanice“ a velmi záleželo na celkovém počtu změn a počtu doteků. Vyváženost těchto typu sekcí byla přibližně 50:50, ostatně to dokazuje i převrácení jedné německé posádky. I přes drobné potíže právě v „motanicích“ jsme z prvního závodního dne odjeli jako vítězové a závody mohly následující den pokračovat.

Nebezpečný sjezd na Truck Trial Kadaň 2014
Vypjatý nedělní konec závodu
Od začátku druhého závodního dne bylo vidět, že se soupeři nehodlali smířit s tím, že by podruhé v řadě skončili za naší posádkou a hned v první sekci, především dvojce Jan Šebor/Jiří Vopalecký, začali stahovat náš bodový náskok. V zápětí však chybovali a bodový rozdíl mezi prvním a druhým místem se zvětšil lehce nad 100 bodů. Už to vypadalo na klidný konec závodů a druhé vítězství v řadě. Opak byl však pravdou a nedělní odpoledne bylo pořádně vyhrocené a plné očekávání, jak to dopadne. Stalo se tak díky chybě naší dvojce, kdy se „povedlo“ jednu výjezdovou bránu přejet předním kolem. Následoval tak postih v podobě velkého množství trestných bodů. Boj o první místo tak začal prakticky znovu, a to díky malému rozdílu, který se po naší chybě pohyboval přibližně na 40 bodech. Naštěstí už Jan Šebor s Jiřím Vopaleckým nedokázali využít tuto příležitost a celé závody jsme vyhráli. Za zmínku stojí, že celkový rozdíl trestných bodů mezi prvním a druhům místem bylo pouze 10b.V letošní sezóně jsme tak vyjeli druhé první místo a navýšili svůj náskok na průběžném prvním místě.

Zlomená branka předním kolem.
Výsledky Truck Trial Kadaň 2014
umístění | startovací číslo | posádka | vůz | počet trestných bodů |
1. | 214 | Tomáš Pražák/Ondřej Vodička | Mercedes-Benz Unimog 416 | 708 |
2. | 206 | Jan Šebor/Jiří Vopalecký | Mercedes-Benz Unimog 416 | 718 |
3. | 230 | Bohumír Čáp/Kateřina Ventluková | Avia A31D | 898 |