Po delší pauze je tady další článek, který patří do seriálu Truck Trialové Trucky. Původně bylo v plánu napsat článek s názvem „Unimog, který nezná hranice“, ale prozatím jsme nedostali potřebné informace od německé posádky, která s tímto vozem jezdí. Proto jsme po dílu Avia 4×4 – česká bestie vybrali následující.
Ural 4320 tak trošku jinak
V dnešním díle se podíváme do kategorie, kde jezdí větší a i výkonnější stroje. Jak již nadpis napovídá, řeč bude o Uralu 4320 z kategorie prototypů. Možná si řeknete, jak s tou ruskou obludou může někdo zkoušet jezdit, ale na to existuje jen jedna odpověď. Může, protože do původního vozu má tento rakouský prototyp hodně daleko. Vždyť už jen to, že patří do kategorie prototypů znamená, že bude něco jinak. Ještě než se dostaneme k vozu, tak pár slov o týmu, kterému tento prototyp patří.
Team Young and Funky
Tento rakouský rodinný tým má za sebou už poměrně dlouhou a velmi úspěšnou historii. Posádka je dokonce tříčlenná a mají na kontě již čtyři evropské tituly v kategorii prototypů (2004, 2006, 2010, 2012).
Řidič: Felix Funke
Navigátorka: Leonie Funke
Druhý navigátor: Jürgen Funke
Nutno však říct, že Jürgen Funke měl v týmu nejprve roli řidiče a za jeho doby za volantem tým vyhrál tři evropské tituly (2004, 2006, 2010). V roce 2011 však přenechal svoje místo svému synovi Felixovy a společně se svojí dcerou Leonie zaujal místo navigátora. Nebudeme to dále prodlužovat a koukneme se na samotného Urala.
Ural 4320 6×6 prototyp
Jak již bylo řečeno, tento rakouský Ural nemá moc společného s původním ruským Uralem, kterého si většina z vás bude jistě dobře pamatovat z televizních záběrů před pár lety. Na první pohled sice tak nevypadá, ale po důkladnějším prozkoumání a po zhlédnutí jízdy vozu, byste i vy musel říct, že je to pravda. Navíc každý rok po sezóně v týmu Young and Funky vymýšlejí, jak by šel vůz ještě vylepšit.
Technické údaje
Název: Ural 4320 6×6 prototyp
Celková hmotnost: 8 900kg
Rok výroby: 1987
Motor
Kamaz Diesel V8
Objem: 10 500 ccm
Odhadovaný výkon: 450 kw (originální měl 240HP)
Největší úpravy na voze
- 3x MAN řízené nápravy (10t)
- Zadní vestavěné, hydraulicky ovládané
- Přední řízení ZF
- Vpředu hydraulicky ovládané válce řízení (vpravo a vlevo), šikmo uložené k vylepšení úhlu zatáčení ve svahu (na sypkém místě, hromadách, propadlinách)
- Motor byl osazen dvěma turbodmychadly a jeho výkon tak byl zvýšen oproti sériovému motoru ze 176kW na cca 450kW
- Zároveň s řízenými nápravami můžou být ovládány jednotlivě brzdy a tak ideálně nastaven poloměr otáčení. Je to možné díky tomu, jelikož brzdy jsou rozdělené na dva okruhy a tak vzduchové brzdy mohou být přepínány podle zvolené strany
- Optimalizované rozložení váhy, snížení těžiště
- Úpravy karoserie kvůli snížení hmotnosti
Tak co říkáte na Urala v podání rakouského týmu Young and Funky? Na autě je celkem kus práce že? Kdybyste chtěli ještě další informace o tomto týmu, tak se koukněte na jejich stránky www.europatrucktrial.at . V příštím díle tohoto seriálu se vrátíme zase k Unimogu, ale tentokrát půjde o vůz z Francie.
Fotogalerie: