Přibližně měsíc po prvním závodu letošní sezóny, konal se druhý závod Českého Truck Trialu. Tento závod se pořádal 24. a 25. května v Mohelnici u Olomouce. I přes malou účast závodních automobilů v kategorii S2 byl závod atraktivní a pro naší posádku úspěšný.Velká cena Mohelnice, jak jí nazývají její pořadatelé je známá svou vysokou návštěvností. Tato tradice se potvrdila i v letošním ročníku a nezklamalo ani počasí, které bylo velmi slunečné a všechny bouřky se lokalitě vyhnuly. Tím méně potešujícím faktorem bylo to, že se toho závodu účastnily pouze tři posádky v kategorii S2. Závodu se účastnila naše posádka (Tomáš Pražák, Ondřej Vodička – Unimog 416), posádka z týmu CB Destrukce Team (Jan Šebor, Jiří Vopalecký – Unimog 416) a dvojce z Racing Team Avia Future (Bohumír Čápa, Kateřina Ventluková – Avia 31D).
Štěstí v sekci a chyby soupeřů
První závodní den jako první odstartovala posádka z CB Destrukce Team ve složení Jan Šebor a Jiří Vopalecký (Lopéz) soutěžící s vozem Unimog 416. Právě tento tým vyhrál první závod v Milovicích u Nymburka jen o pár bodů před námi a rozhodně tedy bylo co vracet. Závod v Mohelnici nepatřil mezi ty, u kterých pořadí posádek pro vjezd do sekcí ovlivňuje výsledky. Tento závod by se dal charakterizovat jako závod s velkou dávkou štěstí a zbytečných chyb protivníků. Štěstí se na naší stranu přiklonilo zejména v tu chvíli, kdy pří výjezdu Unimog odskočil do boku a sám se tak nasměroval do branky, kterou nebylo možné prakticky projet. Tomáš s Ondřejem na první pohled vypadali velmi naštvaně, po chvilce jim však došlo, jakou jim dal Unimog šanci a úspěšně ji využili. Celá situace vypadala tak, jako kdyby Unimog měl opravdu duši a rozhodl se, že ten den pojede naprosto všechno. Tím že naše posádka tuto branku projela,nejenže smazala ztrátu na soupeře před sebou, ale také je rovnou přeskočila a rázem se tak dostala na průběžné první místo.
Druhou zajímavostí, která nám velmi nahrála do karet byla situace v poslední sekci prvního dne, kde vítězové z Milovic popletli výjezdovou branku s vjezdovou a i když byla branka čistě projetá, obdržel Jan Šebor s Jiřím Vopaleckým přes 200 trestných bodů jenom za tuto chybu. Pro nás to však znamenalo příjemný odjezd do depa.

Výjezd z bahna v Mohelnici
Udržení náskoku a dokončení závodu
Jak již bylo naznačeno, druhý den naše posádka začala poněkud odlehčeně vzhledem k vývoji z prvního dne. Jak Tomáš Pažák, tak i Ondřej Vodička si uvědomovali, že je zapotřebí vyvarovat se velkým chybám a závod nevypustit. Posádka si počínala výborně, a to i navzdory urputnému velmi teplému počasí, které v Mohelnici v neděli bylo. Tomáš s Ondřejem jeli velmi takticky a na místních „motanicích“ si raději přicouvli, než aby se nepovedlo projet čistě branku. Zajímavé bylo ovšem sledovat vývoj o druhé a třetí místo. Jelikož posádka na třetím místě (Jan Šebor, Jiří Vopalecký) celý den snižovala svou ztrátu na Bohumíra Čápa a Kateřinu Ventlukovou. Na úplné dotažení a následné přeskočení to nakonec nestačilo a druhou příčku udržela posádka z Racing Team Avia Future.
Vzhledem k tomu, že se tohoto závodu zůčastnilo malé množství posádek, bylo tempo závodů velmi vysoké. Během prvního závodního dne naše posádka odjela 8 soutěžních sekcí a v neděli následovalo dalších 7. Celkově tak bylo k vidění mnoho zajímavých situací a to zejména balancování na třech a méně kolech.

Balancování v bráně na třech kolech
umístění | startovací číslo | posádka | vůz | počet trestných bodů |
1. | 214 | Tomáš Pražák/Ondřej Vodička | Mercedes-Benz Unimog 416 | 496 |
2. | 206 | Bohumír Čáp/Kateřina Ventluková | Avia A31D | 674 |
3. | 230 | Jan Šebor/Jiří Vopaleckýa | Mercedes-Benz Unimog 416 | 805 |
Další závod se koná za necelé tři týdny, tentokrát na západě Čech. Konkrétně se pojede v Kadani a to 14. a 15. 6, tak na nic nečekejte a přijeďte nás podpořit v dalších závodech.
Fotografie z Velké ceny Mohelnice 2014
Chcete se dozvědět informace, které nejsou zde na webu? Chcete mít přístup k nejaktuálnějším výsledkům ze závodů nebo fotografiím z depa? Tak nás sledujte na Facebooku a staňte se součástí naší fanouškovské základny!